FANDOM

Pobrane (1)
Po zmierzchu
Pobrane (1)
Tytuł Po zmierzchu
Tytuł oryginału In the Afterlight
Autor Alexandra Bracken
Tłumaczenie Magdalena Krzysik
Wydawnictwo Moon Drive, Otwarte
Data wydania 8 kwietnia 2015
Format Papier
Poprzednie Nigdy nie gasną
Następne brak
Po zmierzchu - (ang. In the Afterlight) trzecia część serii "Mroczne Umysły". Wydana 8 kwietnia 2015 roku przez wydawnictwo Moon Drive.

Opis książki Edytuj

Mam na imię Ruby. Nie mogę oglądać się za siebie.
Wraz z tymi, którzy przetrwali, kieruję się na północ, aby uwolnić tysiące więzionych dzieci. Gdy jest się odpowiedzialnym za los całego pokolenia, nie ma miejsca na błędy. Jeden fałszywy ruch może wzniecić iskrę, która podpali świat.

Streszczenie Edytuj

Statystyki Edytuj

"Po zmierzchu" zyskało na lubimyczytać.pl ocenę 8,40 i jest to do tej pory najwyżej oceniony tom. Tę książkę przeczytało 1395 użytkowników wcześniej wspomnianego portalu.

Cytaty Edytuj

"Przebacza się nie dla dobra osoby, która nas skrzywdziła, ale dla samego siebie."

"Bo marzyciele zawsze budzą się z koszmarów i zostawiają w tyle nękające ich potwory."

"-Mógłbyś się ruszyć, słoneczko? - rzucił do Liama. - Wyglądasz jakby cię coś przeżuło i wypluło.

- Spójrz na siebie. Wyglądasz jakby cię coś przeżuło i wydaliło drugim końcem."

"Rewolucję wygrywa się krwią, nie słowami."

"- Czyżbyś opuścił zastępy realistów?

- Pieprzyć realistów. Wstępuję w szeregi ryzykantów."

"Nie czas, by zmieniać samą siebie i dopasowywać się do świata. (…) To świat powinnaś zmieniać. Walczyć o rzeczywistość, która cię zaakceptuje i w której będziesz mogła istnieć taka, jaka jesteś. W której nikt nie otworzy ci głowy skalpelem, by cię zniszczyć."

"Pulpet hrabina cały się spina."

"- Jeśli nie przyszłaś po to, by mnie rozkuć, poinformować o nagłej i tragicznej śmierci któregoś z braci Stewartów albo nie przyniosłaś mi czystych ubrań i lusterka, to nie jestem zainteresowany."

"Widać jak na dłoni,że jesteś jedynaczką. Relacje rodzeństwa nie mają za wiele wspólnego z logiką."

"- Jak na taką miernotę w sporcie masz całkiem niezły refleks.
- To chyba znaczy "dziękuję", w języku po którym nie mówię - warknął Liam."

"- Nie jesteś potworem. 
- Czy to nie potwory zioną ogniem?"

"Masz ochotę skręcić ze mną kilka półek?"

Ciekawostki Edytuj

  • Książka ma 512 stron.
  • "Po zmierzchu" to ostateczny tytuł tomu, ale rozważane były również "Po zmierzchu zła" oraz "W blasku pamięci".
  • Na okładce jest prezydent Gray.
  • Były przypuszczenia, że okładka będzie w tonacji zielonej. Wydawnictwo zdecydowało się jednak na czerwoną.